Köpvillkor

Garantier och service

Du får ett års garanti på varje vara om det inte är en yttre skada som är upphov till problemet.

Garantin gäller fabriksfel, t.ex fel på batteri eller komponenter.

Vi erbjuder personlig service via mail och telefon innan och efter beställning.

Vi kontaktar dig vid förseningar av  leverans (lagerfel, helgdagar).

Du har alltid 14 dagars ångerrätt på ditt köp. Ångerrätten gäller efter det att produkten blivit levererad till din angivna leveransadress.

Vi agerar som ombud mellan tillverkare och privatperson samt företag. Airboardsverige.se hjälper dig att utföra inköp från tillverkare samt att vi erbjuder dig garanti, service och eventuell reperation.

Beställning

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd. Sådant tillstånd kan ges genom att en förälder skickar sitt uttryckliga tillstånd till oss med e-post. Alla falskbeställningar spåras och polisanmäls, och om vi lidit ekonomisk skada kommer vi att kräva skadestånd.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset för förmedlingstjänsten, frakt och varan(orna). Priset inkluderar ej tullavgifter som kan uppkomma vid särskilda fall.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post eller vårt kontaktformulär.

Leverans

Leveransen av produkterna ifrån  fabrik tar 3-9 arbetsdagar. Behandlingstiden är oftast 1 arbetsdag. Ibland i särskilda fall kan det vara så att behandlingstiden är som högst 5 dagar men sådana fall uppkommer ytterst sällan. Frakten är kostnadsfri. Vid särskilda tillfällen där beställningar av stor kvantitet sker så kan mindre fördröjningar ske på grund av säkerhetsskäl och tullkontroller. Vi kontaktar dig alltid via e-post vid försenad leverans eller problem med din beställning.

Oavhämtad försändelse

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.

Ändring av beställning

Du kan göra ändringar i din beställning av lagerförda varor fram till dess att beställningen har effektuerats. Om ändringen godkänns kommer eventuella prisdifferenser att regleras enligt det pris, som gäller vid ändringstidpunkten. Privatpersoner har ångerrätt, se under rubriken ”Ångerrätt”.

Returer

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi står alltid för eventuella fraktkostnader för att sända tillbaka en så kallade ersättningsvara.

Om du vill utnyttjat din ångerrätt kontakta oss på kundtjanst@airboardsverige.se

Du har 14 dagars ångerrätt från det att du din vara blivit levererad till rätt adress. Därefter utgår din rätt att ångra ditt köp.

Reklamationer och återköp i vissa fall

Om du som är privatperson mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan snarast och senast inom 2 månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. Reklamationstiden är som mest 3 år beroende på varans beskaffenhet samt eventuell garantiutfästelse.

Om du som är företagare mottagit en skadad produkt, eller vi skickat fel vara, ska du reklamera snarast efter att du tog emot varan.

Det gäller för såväl privatpersoner som företag, att den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet.

Reklamation görs via e-post.